قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس
خانه / خارجی / مرموز سنگ ابزار حفظ بودن کشف در ویتنام

مرموز سنگ ابزار حفظ بودن کشف در ویتنام

[ad_1]

article-image

در آوریل سال ۲۰۱۵، کشاورز Pham می Huyen از اسامی Quang ویتنام به کار بر روی fishpond جدید خود را تنظیم. هنگامی که بیل خود را سنگ او به سختی حفر آغاز شده بود. او بازدارنده برداشته آن را و آن را کنار بگذارید اما سپس او ضربه دیگری، و دیگری. در نهایت، او تا به حال ۲۰ — اسلب های بزرگ، مستطیل از ابعاد مختلف، برخی از آنها اشاره کرد در پایان می رسد.

پس او وقتی در ویتنام چه شما, شما یک دسته سنگ های عجیب و غریب همه با هم–آمار هر یک با تخت خود را بیل و گوش. و چرا و ببین آنها واضح است که در زنگ های مختلف عملیاتی زنگ زد. او نام خود را موزه محلی و آنها خود را تایید — fishpond آینده Huyen در گورستان موسیقی بود. او یکی از lithophones باستان بسیاری از ویتنام را حفر می کرده.

سنگ برای بسیاری از ما، به نظر می رسد سرد و بی اثر و خسته کننده. در سراسر زمان و سراسر جهان هر چند، مردم آنها را گرفته و آنها را می خوانم. Lithophone — یک مجموعه از زنگ سنگ حک شده و مرتب به اجازه می دهد برای اجرای موسیقی — همه جا می توان از اسکاندیناوی به اندونزی، مایک ادکوک، موسیقی و علاقه مندان lithophone که صرف سال تدوین کتاب در مورد این موضوع می گوید. در آرژانتین، آنها را از کوارتز حک شده است; یک هفته در نامیبیا، به تخته سنگ بزرگ. حتی برخی از محققان فکر می کنم استون هنج lithophone غول پیکر است.

article-image

در ویتنام آنها هستیم به نام đàn đá’. بیشتر تکه سنگ های آتشفشانی و یا شيست نوع تخته سنگ لایه بندی شده که به شکل بلند تر حک شده است. کارشناسان فکر می کنم آنها امروز به هر نقطه از ۳۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سال — جوان تر از لوله پان اما مسن تر از هر چیز با رشته. هرچه بیشتر سراسر ویتنام شناسان تلاش برای حل رمز و راز بسیاری از سگ که آنها و شکل موسیقی چگونه برای اضافه کردن زنگ های منحصر به فرد خود را به سنت های محلی در حال حاضر غنی موسیقی پاپ.

اول کشف đá đàn در سال ۱۹۴۹ هنگامی که گروهی از کارگران ساختمانی در ارتفاعات مرکزی تا یازده اسلب سنگ حفر شده رخ داده است. سنگ عمودی گرا بودند و با هم huddled و کلمه های عجیب و غریب پیدا کنید به زودی گسترش به شهر مجاور حق رهن Ndut Krak که ethnologist ژرژ Condominas زندگی و کار است. به عنوان ادکوک در مقاله اخیر توصیف، Condominas برنج با برخی از دوستان که آنها را به صحبت کردن در مورد سنگ کردم و شیفته، او را برای رفتن به آنها را خواسته نوشیدن آبجو بود. او به دست آمده اجازه را به آنها را با او به فرانسه، که در آن او از آنها فرستاده به مردي د موزه.

شناسان و مورخان و مردم شناسان تا کسی تصمیم گرفت آنها را به ترتیب از بزرگترین به کوچکترین قرار داده و آنها را بیش از یک جفت پشتیبانی، ذخیره کردن بیش از سنگ، متعجب و متحیر مانند سنتور چوبی. “آن بلافاصله… بود که این ساز بدون شک آشکار شد،” دانشمند جدید در سال ۱۹۵۷ نوشت. “این ممکن است برای پخش آهنگ در آنها اعم از نسخه های Lune د کلر به می رود پاپ راسو بود.” نشانه گذاری بر روی آنها به عنوان بقایای فرایند تنظیم مشخص می شد.

đá đàn اولیه این است، مانند بسیاری از آثار دوران استعماری در پاریس. اما از آن شناسایی بیشتر و بیشتر تبدیل شده اند. کارشناسان آنها دنبال کردن در حفاری های باستان شناسی، اما laypeople نیز آنها را پیدا کنید در حالی که هندی، کاشت و, Huyen ساختمان fishponds مانند. نوازنده نام Phuong ون Pham، که فعالانه آنها دنبال پنج مجموعه های جداگانه ای در یک جریان پیدا کرده است، و دیگر آماتور بیرون đàn đá شکار در اوقات فراغت خود راه جدید Englanders به دنبال پیکانها بروید.” مثل مردم سقز اطراف و کنترل است،”ادکوک می گوید. “هر کس می خواهد برای رفتن و پیدا کردن چیزی واقعا واقعی و کشف آن.”

این کشف، در برخی از روش بخش آسان است. خیلی سخت تر است به دنبال بازگشت در زمان و تلاش برای کشف کردن که با استفاده از سنگ و دقیقا چه برای. برخی از گروه های اقلیت در ویتنام طولانی سنگ برای ترساندن حیوانات و پرندگان دور از محصولات زنگ نگه داشته است — اما این ساخت یافته به عنوان باد سازیاموسیقی زنگی یا حلق آویز gongs تنظیم متفاوت از lithophones، که اغلب در بر داشت گذاشته و همراه با چکش. دیگر سرنخ این است که از مقایسه زنگ های موجود در đàn đá به آن دسته از ژنتیک، کهن موسیقی سنتی، مانند جاوه ای گاملان٬ موسیقی آمده است. ممکن است که باستان emigrates به ویتنام برگزار شد این ترازو و آهنگ را در سر خود و به آنها با مواد محیط جدید خود در پی است.

اما دشوار است که برای مطمئن. “یکی از چیزهایی که در مورد ابزار است شواهد بسیار کمی وجود دارد” ادکوک می گوید. “می بینید نقاشی های راک و شکی وجود ندارد که تصویر گاومیش کوهان دار امریکایی است.” اما برای بسیاری از تاریخ بشر، موسیقی به زمان به محض این که آن را ساخته شده بود از دست داده بود: “ما هیچ چیز به جز اماره و نشانه گذاری بر سنگ دارید.”

این افراد از استقبال از این سنت قدیمی و جدید را متوقف کرده است. موسیقی محلی đàn đá به آهنگ ها و سبک است که اصل آن را شامل نمی بازی سریع و دلپذیر، به جای زنگ و تکراری گنجانیده شده اند. ادکوک می گوید: “آنها در حال ایجاد احیای، به جای یکی، بازآفرینی”. Đá dàn تازه ساخته شده و قابل حمل در مغازه های ساز در سراسر کشور یافت می شود. یکی از علاقه مندان در شهر هوشی مین lithophone غول دوازده سنگ با تنظیم درست مثل پیانو ساخته شده است. او آن را در دفتر کارش در توالت لوکس مهندسی شرکت نگه می دارد و آن را برای مهمانان به بازی می کند.

هر کس نه متقاعد شده است که đàn đá این مکان در پانتئون سزاوار. نمونه در موزه د مردي با عبادی خود Fritz علي Kuttner musicologist است که حفظ دهه که آن را نه ابزارى در تمام شد. “هر سنگ بلند و نسبتا نازک نوعی صدا منتشر می کنند،” او را در سال ۱۹۵۳ نوشت. “واجد شرایط lithophones… سنگ شکل برای نشان دادن برخی از شواهد نه تنها از شکل دادن اما از آکوستیک و ریاضی و مهارت است.” آنها را نباید برش به دلیل سنگ نیست به هر سیستم تن شناخته شده Kuttner استدلال می کند گوش هستند. دیگر دانشمندان غربی مدرن مانند شناست، راجر Blench ادکوک گفته است که đàn đá نقش سودمندگر به عنوان دستگاه حفاظت محصول آن disqualifies از وضعیت ساز باستانی. ادکوک به این rebuffs گفت: پيمان با اتکاء بر محافظه کار، تعاریف غربی محور موسیقی فلج.

داده، ادکوک می گوید: برخی از اکتشافات سخت به بلع است. مردم برای پیدا کردن صدها سنگ در یک بار که ادکوک می گوید بعید است ادعا می کرده اند. سرگین سه Phan مهندس توالت لوکس از شهر هوشی مین ادعا خود را ابزار تفریح و سرگرمی به جای اختراع است و اثبات موسیقی ویتنامی باستانی اطراف مقیاس غربی علیه نتیجه گیری بسیاری از musicologists این کشور ساخته شده بود است. اگر چه خود را ابزار شگفت انگیز است در ادکوک می گوید: نتیجه گیری خود را احتمالا دقیق نیست. تعداد بسیاری از احتمال سقوط تحت این دسته پیدا می کند.

article-image

دیگران، هر چند، سنگ جامد است. کارشناسان در ویتنام سفر سنگ های مختلف بیش از چند دهه گذشته تصدیق شده اند و برخی هم اکنون در موزه ها و مغازه ها زندگی می کند. دیگران را به جمع و مورخان است که با مقایسه ابزار های مختلف و ردیابی دقیق از خود pedigrees می توانید نتایج جدید در مورد منشا و تکامل خود قرعه کشی فروخته شده است.

ادکوک خود نمی آموخته و چگونگی تصدیق سازهای فردی. اما او توسط برهان طبیعت انسان، دشوار است برای اثبات و قانع کننده ترین متقاعد شده است — که هر کسی که دسترسی به noisemaker نهایت می خواهد به تجربه با آن. “من فکر می کنم ما می توانیم فرض کنیم که کسانی که ساخت صدا که آنها هر چه به موسیقی در آن زمان در ساخت می,” او می گوید. “چرا آنها نمی خواهد که در شود؟ آن جالب است.» او باید بدانید — از شروع به مطالعه lithophones او گروه ابزار خود را از پشت بام تخته سنگ کنده کاری را آغاز کرده است. روزی، کسی که یکی از آنها فرو کردن و تعجب آنچه او فکر بود.

[ad_2]

درباره ی admin

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپس